Gå ind som en food truck og vælg din log-in metode. Første gang du logger ind, skal du oprette en bruger. For at gøre det, skal vi skal bruge dine kontaktoplysninger. Vælg regionen du hører til.
På næste side, skal vi bruge information omkring din food truck: Navn, koncept og/eller din historie, samt din personlige velkomst og afskeds besked til dine kunder.
Vælg din madkategorier og giv et online link til hjemmeside, instagram-add eller hashtag - dine kunder bliver bedt om at dele dette link for at promovere dig online. Husk at tilføje dit bedste billede af din truck!
Sidst men ikke mindst, så registrér dig på betalingsløsningen Stripe (hvis du ikke allerede har en), så appen kan håndtere dine bestillinger og betalinger - hav dit IBAN-nummer klar. Dine penge bliver udbetalt dagligt en uge efter købet - første udbetaling kan tage 1-2 uger mens din konto bliver verificeret.
Sørg for du er i “Manage”-fanen nederst på siden: Her håndterer du din menu og bestillinger. Gå næst til “Menu”-fanen og truck “Tilføj ret”.
Tilføj et billede, navn og beskrivelsen af retten. Indsæt også pris, en eventuel rabat-pris og hvor mange retter du har på lager (denne funktion fungerer kun for premium-medlemmer). Hvis retten har forskellige tilkøbsmuligheder, eller størrelser, kan du tilføje og udfylde en liste under “tilkøbsmuligheder”.
Færdiggør ved at trykke “Tilføj ret” igen. Du og dine kunder kan nu se retten i din menu. På retten kan du så swipe venstre og markere den som udsolgt, eller højre for at tilbyde en kvik-rabat, hvor du angiver en tid og rabat for tilbuddet.
Et “Pop Up” er når du åbner din truck for at sælge lækker mad ved en lokation. Ved at trykke “Pop Up” i “Explore”-fanen, kan du enten åbne nu med din nuværende GPS-lokation eller skemalægge dine Pop Ups under “Mine Pop Ups”.
Når du skemalægger dine Pop Ups, kan du tilføje adresse, tid og sted for et enkelt Pop Up, eller skemalægge åbningstider over ugens dage hvis det en fast plads over tid - i det tilfælde, er start -og slutdato den tid som skemaet skal være gældende for.
Bestillinger håndteres i “Manage”-fanen. For at modtage bestillinger, skal du have aktiveret online bestilling øverst i højre hjørne. Du kan bestemme minimumsbeløbet for bestillinger øverst i venstre hjørne.
Indkomne ordre vises i den øvre halvdel af skærmen - husk at tjekke afhentningstidspunktet før du godkender og ændr det hvis nødvendigt! Du kan finde dine bestillinger under bestillingslisten og når det er tid til at tilberede en eller flere bestillinger, tryk og hold så du kan tilføje dem til tilberedning. Kunden er nu notificeret omkring, at hans bestilling bliver lavet.
I tilberednings listen finder du en oversigt over alle de retter der skal tilberedes for dine udgående bestillinger. På denne måde, kan du fokusere på at lave maden og lade app'en håndtere overblikket. Klik på retterne når de er lavet, så bestillinger hvis retter er færdigtilberedte bliver grønne. Klik og hold for at afslutte færdigtilberedte bestillinger så kunden får besked om at deres bestilling er klar til afhentning. Du vil blive vist en bestillingskvittering, som matcher den kunden har på deres tlf. Bestillingen er allerede betalt.
I “Explore”-fanen kan du finde begivenheder og salgssteder som du kan booke dig ind på. Find dem på kortet eller slide panelet op for at finde dem på en liste. Klik på at tilgå deres profil, hvor du kan finde nødvendige detaljer og se om det er noget for dig. Ved at klikke på “Book Nu”, vælger du tidspunktet du vil deltage, som sammen med din profil sendes til værten. Vi skulle høre fra dem inden for 3 dage.
I “Explore”-fanen og øverst i venstre hjørne, finder du dit kontrolpanel. Der kan du ændre profil, se bestillingshistorik og give tilbagebetalinger, samt se hvordan du klarer dig i Top Street Food stillingerne.